niedziela, 8 września 2013

5. Produkt nr 2 - Sok pomarańczowy 100% Hortex

Sok pomarańczowy 100% Hortex

Soki cytrusowe to jedyny rodzaj soków jaki lubię, dlatego kupuję i testuję bardzo różne, w poszukiwaniu najlepszych. Dziś testuję sok z Hortexu- 100% pomarańcza, choć właściwie nie do końca testuję, bo kupuje go regularnie od kilku lat...ale na potrzeby strony zamieszczam mój opis wrażeń, jakie towarzyszyły mi przy 1 degustecji soku.
A więc- dziś sok pomarańczowy 100% Hortex:



NAZWA PRODUKTU: Sok pomarańczowy 100% Hortex
NAZWA PRODUCENTA: Hortex Holding S.A.
BRANŻA: spożywcza
KATEGORIA/DZIAŁ: napoje bezalkoholowe- napoje bezalkoholowe niegazowane- soki owocowe- soki jednoowocowe
POJEMNOŚCI: 1 litr, 2 litry, 250ml (butelka)
CENA: ok. 3,00- 5,50zł/ 1litr
GDZIE KUPIŁAM:  sklep sieci "CARREFOUR"
STRONA PRODUCENTA: http://www.hortex.com.pl/home/

Opis producenta:
http://www.hortex.com.pl/skrzynkapomaranczy/#/soki

Moja ocena:
Nad zakupem tego soku nie zastanawiałam się długo. Mój ulubiony smak pomarańczowy w 100% wydaniu + wiodąca firma + brak dodatków, w tym cukru + łatwa dostępność + częste promocje = zakup soku Hortex 100% pomarańcza.
I nadszedł w końcu moment degustacji: karton soku ( oczywiście wcześniej mocno schłodzonego) wstrząsnęłam kilka razy i otwarłam- bez problemu i rozlanego soku dookoła. Już wiedziałam ,że zakrętka jest dobrze przemyślana. Kolejnym miłym zaskoczeniem było nalewanie soku- sok nie chlapał na boki, tak jak często zdarzało mi się to z napojami w kartonach innych firm.
Kolor soku jaki zobaczyłam najpierw podczas nalewania, a potem w szklance od razu przypadł mi do gustu- mocny, ale nie sztuczny, pomarańczowy, jednolity, głęboki - ładnie się prezentuje w przeźroczystej szklance i zachęca do skosztowania.
Nalewając poczułam zapach pomarańczy - taki jak uwielbiam: delikatny, naturalny, lekko słodkawy, ale z nutką orzeźwiajacego aromatu. Poczułam, jakbym stała pośrodku skrzynek z pomarańczami. Cudowny zapach. Bardzo prawdziwy, żadnej sztuczności, po prostu naturalnie pomarańczowy. Zaczęłam pić- konsystencja okazała się idealna- na tyle gęsta, że czuć iż pije się 100% sok, a nie rozcieńczony wodą napój, ale jednoczesnie na tyle rzadka, że sok nie syci jak te przecierowe i można delektować się nim nawet po obfitym posiłku.
Smak soku - mocno pomarańczowy, ale podobnie jak zapach naturalny, lekko orzeźwiający, niestety jak dla mnie bardzo słodki. Ta słodkość współgra z pomarańczą, ale jest jej tak dużo, że sok traci kwaskowatość charakterystyczną dla pomarańczy i ta pomarańcza nie wysuwa się na 1 plan, jak według mnie powinno być w soku pomarańczowym 100% bez dodatku cukru. Jednak koniec końców pomimo odczucia, że sok jest zbyt słodki, dopiłam go do końca i nie czułam się po nim zasłodzona. Ogólnie rzecz biorąc, był naprawdę smaczny i szkoda, że mimo braku dodatku cukru jest tak słodki, bo gdyby nie to, byłby według mnie idealny. Jednak niestety jest bardzo słodki i dopiero, gdy piłam sok następny raz i rozcieńczyłam go 1:1 z wodą ta słodkość była w sam raz - ale muszę tu zwrócić uwagę na to, że ja ogólnie jem rzadko słodycze i nie pijam nic słodzonego, więc potem jak zjem czy wypiję coś trochę słodszego to mam wrażenie, że jest przesłodzone, co nie zmaczy,że tak jest. Może dla kogoś, kto je częściej słodycze, słodzi napoje itp. słodkość soku będzie w sam raz. Ja po prostu spodziewałam się kwaskowatej, orzeźwiającej pomarańczy, a nie bardzo słodkiej pomarańczy i troszkę się zawiodłam, ale z drugiej strony nie da się przecież stworzyć produktu, który wszystkim ludziom, pod każdym względem będzie smakował.
Podsumowując mogę powiedzieć, że o ile opakowanie soku, jego dostepność w sklepach, skład, zapach, konsystencja, kolor soku  i smak pomarańczy są na plus, to już duża słodkość i nienajniższa cena są na minus. Jednak porównując ten sok z innymi pomarańczowymi to i tak, nawet pomimo tej jak dla mnie przesadzonej słodkości i wygórowanej ceny mogę uznać go za najlepszy.Czy kupię ten sok kolejny raz? - jak już wspominałam na początku kupuję go od kilku lat, jest to mój ulubiony sok i uważam, że choć nie jest idealny, to i tak jest najlepszy na rynku z wszystkich 100% soków pomarańczowych.

 MOJA OCENA: 8/10













3 komentarze:

  1. Jak dla mnie najbardziej orzeźwiający napój to https://www.herbapol.com.pl/produkty/spozywcze/ice-tea-pl ze względu na swój wspaniały smak. Aromat mrożonej herbaty potrafi zadowolić każdego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem podobnego zdania. Ja natomiast sama przyrządzam mrożoną herbatę w oparciu o sprawdzony przepis. Podstawowymi składnikami są tutaj m.in. cząstki cytryny oraz mięta. Herbatę najlepiej podawać też w specjalnych szklankach do serwowania napojów https://duka.com/pl/jedzenie-i-serwowanie-potraw/naczynia-serwowania-napojow/szklanki razem z kilkoma kostkami lodu oraz słomką. Mrożona herbata skutecznie gasi pragnienie dzięki czemu jest polecana na duże upały.

      Usuń