wtorek, 5 listopada 2013

17. Pierniczenie 2013 - Pierniczenie rozpoczęte!

17. Pierniczenie 2013 -  Pierniczenie rozpoczęte!

W tym roku postanowiłam upiec na Wigilię tradycyjny staropolski piernik długodojrzewający. Wertowałam przepisy najróżniejsze od killku miesięcy i nie bardzo wiedziałam na który się zdecydować, aż tu wczoraj na blogu Aleex przeczytałam o corocznym pierniczeniu. Zobaczyłam przepis i od razu przypadł mi do gustu, więc wybrałam właśnie ten i przyłączyłam się do pierniczenia z Aleex po raz pierwszy. Jeśli ktoś z Was również ma ochotę się przyłączyć, podaję adres stronki:

  http://kuchniaaleex.blogspot.com/2013/11/pierniczenie-czas-zaczac.html

Mój piernik przygotowałam z połowy składników podanych w przepisie. Etap I przebiegł u mnie bez problemów ( no może poza problemem dostania przyprawy do piernika w osiedlowym sklepie...) i uznaję go za zakończony. Obecnie mój piernik spokojnie sobie dojrzewa w piwnicy i czeka, aż po niego wrócę:)


A teraz kilka fotek z mojego pierwszego pierniczenia - Etap I :


Miód, cukier i tłuszcz rozpuściłam na malutkim ogienku.


Po rozpuszczeniu odstawiłam masę do ostudzenia.

Do kamionkowego naczynia przesypałam mąkę.


Wymieszałam mąkę z przyprawą do piernika.

Dodałam do mąki ostudzoną masę miodową, sodę ropuszczoną w mleku, jajka i szczyptę soli, a następnie utarłam wszystko mikserem na gładkie ciasto.

Owinęłam ciasto w sciereczkę i reklamówkę wg instrukcji Aleex. Zniosłam je do piwnicy i postawiłam na półce. Teraz będzie dojrzewać.


Kolejny etap mojego pierwszego pierniczenia z Aleex opiszę za około 4 -5 tygodni.
Pozdrawiam!

4 komentarze:

  1. Ciekawy przepis, ale ... Czy to nie zgnije ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piernik dojrzewający to ciasto z bogatą tradycją, wypiekane od wielu pokoleń zarówno w domach, jak i przemysłowo, więc odpowiednio przyrządzony i przechowywany nie gnije. Wiecej o pierniku znajdziesz tu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Piernik
      Ja robiąc swój stosowałam się do przepisu i wskazówek Aleex, mam nadzieję, że się uda.

      Usuń
    2. Chyba też sie skusze, do odważnych swiat należy ;)

      Usuń
  2. Chyba też się przyłączę :)

    OdpowiedzUsuń