czwartek, 3 października 2013

10. PRZEPIS NR 6 - PLACUSZKI Z GOTOWANYCH ZIEMNIAKÓW

10. PRZEPIS NR 6 - PLACUSZKI Z GOTOWANYCH ZIEMNIAKÓW


Pomysł na te placuszki przyszedł mi do głowy dzisiaj, po tym jak zobaczyłam w lodówce cały garnek wczorajszych ziemniaków. Nie wyglądały apetycznie, a nie mogłam pozwolić by się zmarnowały, więc wymysliłam, że zrobię z nich placuszki. Podałam je z gotowanymi w jarzynach skrzydełkami z kurczaka, ale polecam też tradycyjna wersję z sosami (teraz szczególnie z grzybowym), oraz moją ulubioną wersję ze śmietaną lub jogurtem.

SKŁADNIKI:
- gotowane ziemniaki( dowolna ilość)
- mąka pszenna( ok.1/4 ilości ziemników + do obtaczania placuszków)
- jajka( ilość zależna od ilości ziemników- u mnie 1 jajko na 5 średnich ziemniaków)
- cebula( ilość w zalezności od upodobań i  ilości ziemników- u mnie była 1 srednia na 5 srednich ziemniaków)
- ząbek czosnku
- sól, pieprz, suszona pietruszka lub koperek
- olej do smażenia

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
1.Ugotowane, przestudzone ziemniaki przeciskamy przez praskę, lekko uklepujemy w garnku, wyrównujemy powierzchnię, nozem rysujemy na masie krzyzyk, wyciagamy 1 z 4 częsci.
2.W powstałe puste miejsce wsypujemy makę, dodajemy wyciągnietą część ziemniaków.Odstawiamy.
3. Cebulę i czosnek myjemy, obieramy, płuczemy, ścieramy na drobnej tarce.
4. Do ziemniaków z mąką, dodajemy cebulę i czosnek, jajko, przyprawiamy solą i pieprzem do smaku oraz ziołami -pietruszką i koperkiem, mieszamy wszystko razem.
5.UWAGA: jesli ziemniaki są bardzo mokre moze być potrzebne więcej mąki więc warto wiedzieć, że ciasto ma mieć zwartą konsystencję na tyle, aby można było formować placuszki.
6. Formujemy niewielkie kulki, obtaczamy w mące, spłaszczamy na placuszki i smażymy na rozgrzanym tłuszczu na złocisty kolor z obu stron.
7. Odsączamy z nadmiaru tłuszczu na ręczniku papierowym i podajemy- z sosami, śmietaną lub jogurtem, do gotowanych lub duszonych w sosach mięs lub ryb, albo naturalnie posypane tylko ziołami.
Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz