poniedziałek, 7 października 2013

11. PRZEPIS NR 7 - DŻEM Z ARONII I JABŁEK

11. PRZEPIS NR 7 - DŻEM Z ARONII I JABŁEK

Przepis znalazłam na onet. pl/ gotowanie- niestety bez zdjęcia. Spodobał mi się i postanowiłam go wypróbować Tak się złożyło, że miałam akurat jeszcze aronię z działki w lodówce, więc od razu mogłam przystąpić do pracy. Oto moja produkcja dżemu:

SKŁADNIKI:
1 kg aronii
2 kg jabłek
0,5 kg cukru

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
1. Aronię przebieramy, płuczemy, zalewamy 1 szklanką wrzątku i gotujemy 15 min.
2. Dodajemy połowę jabłek i cukier, gotujemy ok. 30 min.
3. Zostawiamy w garnku na 1 dzień.
4. Dodajemy resztę jabłek, gotujemy aż masa będzie szklista. W czasie gotowania co jakiś czas zdejmujemy powstającą na powierzchni pianę.
5. Jeszcze gorący dżem nakładamy do wysterylizowanych słoiczków.
6. Pasteryzujemy 15 min.
RADA: Można też dżem przetrzeć po ugotowaniu przez sito, aby pozbyć się pestek aronii, ja jednak wolę taki z kawałkami owoców niż przetarty, więc tego nie robiłam.
Smacznego!


Aronię zalewamy wrzątkiem


Po 15 min możemy już dodawać jabłka i cukier


Tak to wygląda po zamieszaniu


Masa aroniowo- jabłkowa po 30 min gotowania, zaraz po odstawieniu z ognia.


Masa jabłkowo- aroniowa po upływie doby


Teraz już możemy dodać 2 połowę jabłek i ...zaczynamy gotowanie dżemu


Po ugotowaniu dżem wygląda mniej więcej tak


Teraz już tylko wystarczy nałożyć dżem do słoiczków i pasteryzować 15 min.




A oto gotowy dżem w słoiczkach


 Pozdrawiam!

2 komentarze:

  1. Uwielbiam dżem z aronii i jabłek. Ten zapach, kolor i smak jest cudowny. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam aronię na krzakach, trochę papierówek, postanowiłam spróbować

    OdpowiedzUsuń